Herkules
|
|
« : Lut 10, 2021, 14:41:04 » |
|
Tu powinien byæ Twój ulubiony serwis internetowy
Dzisiaj wydajemy specjaln± wersjê serwisu w zwi±zku z akcj± „Media bez wyboru”.
Przepraszamy naszych u¿ytkowników oraz partnerów handlowych.
Dziêkujemy za zrozumienie i wsparcie.
Przeczytaj nasz list otwarty:
List otwarty
do w³adz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowañ politycznych
Zwracamy siê w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obci±¿enia mediów dzia³aj±cych na polskim rynku, myl±co nazywanego „sk³adk±”, wprowadzan± pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzaj±cy w polskiego widza, s³uchacza, czytelnika i internautê, a tak¿e polskie produkcje, kulturê, sport oraz media.
Wprowadzenie go bêdzie oznaczaæ:
- os³abienie a nawet likwidacjê czê¶ci mediów dzia³aj±cych w Polsce, co znacznie ograniczy spo³eczeñstwu mo¿liwo¶æ wyboru interesuj±cych go tre¶ci, - ograniczenie mo¿liwo¶ci finansowania jako¶ciowych i lokalnych tre¶ci. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysiêcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia wiêkszo¶ci Polaków dostêp do informacji, rozrywki oraz wydarzeñ sportowych w znacz±cej mierze bezp³atnie, - pog³êbienie nierównego traktowania podmiotów dzia³aj±cych na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media pañstwowe otrzymuj± co roku z kieszeni ka¿dego Polaka 2 mld z³otych, media prywatne obci±¿a siê dodatkowym haraczem w wysoko¶ci 1 mld z³, - faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestuj± w tworzenie polskich, lokalnych tre¶ci kosztem podmiotów, które w Polsce inwestuj± najwiêcej. Wed³ug szacunków, firmy okre¶lane przez rz±d jako „globalni cyfrowi giganci” zap³ac± z tytu³u wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln z³ w porównaniu do 800 mln z³, jakie zap³ac± pozosta³e aktywne lokalne media.
Skandaliczne jest równie¿ niesymetryczne i selektywne obci±¿anie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w pañstwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowi±zywania.
Jako media dzia³aj±ce od wielu lat w Polsce nie uchylamy siê od ci±¿±cych na nas obowi±zków i spo³ecznej odpowiedzialno¶ci. Co roku p³acimy do bud¿etu Pañstwa rosn±c± liczbê podatków, danin i op³at (CIT, VAT, op³aty emisyjne, organizacje zarz±dzaj±ce prawami autorskimi, koncesje, czêstotliwo¶ci, decyzje rezerwacyjne, op³ata VOD itd.). W³asn± dzia³alno¶ci± charytatywn± wspieramy te¿ najs³absze grupy naszego spo³eczeñstwa. Wspieramy Polaków, jak i rz±d w walce z epidemi±, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczaj±c na ten cel zasoby warte setki milionów z³otych.
Zdecydowanie sprzeciwiamy siê wiêc u¿ywaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyj±tkowo dotkliwego obci±¿enia mediów. Obci±¿enia trwa³ego, które przetrwa epidemiê Covid-19.
Sygnatariusze listu:
Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura Agora S.A. AMS S.A. Bonnier Business Burda Media Polska CANAL+ Dziennik Trybuna Dziennik Wschodni Edipresse Polska Eleven Sports Network sp. z o.o. Gazeta Radomszczañska Green Content sp. z o.o. Gremi Media S.A. Grupa Eurozet Grupa Interia.pl sp. z o.o. Grupa Radiowa Agory sp. z o.o. Grupa RMF Grupa Wirtualna Polska Grupa ZPR Helios S.A. Infor Biznes Kino Polska TV S.A. Lemon Records sp. z o.o. Marshal Academy Music TV sp. z o.o. Muzo.fm sp. z o.o. naTemat.pl Polityka Polska Press Grupa Ringer Axel Springer Polska STAVKA sp. z o.o. Superstacja sp. z o.o. Telewizja Polsat sp. z o.o. Telewizja Puls sp. z o.o. TIME S.A. TV Spektrum sp. z o.o. TVN S.A. Tygodnik Powiatu Wo³owskiego Kurier Gmin Tygodnik Powszechny Wydawnictwo Bauer Wydawnictwo Dominika Ksiêskiego Wulkan Wydawnictwo Magraf Wydawnictwo Nowiny Zakopiañskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalañski
|